• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası

ZAYIF NT

10-12   OP   Zayıf  NT
 

   1. ve 2. 3. pozisyonda zonsuzken kullanılır, ( diğer durumlarda 15-17 )  
   Zayıf Nt açanda 6 kart minör, 5 kart major, veya  5422 ( major 4 kart)  olabilir.
  
·          ·          ·          Zayıf sanzatu kullanırken sanzatu rebidleri:
 1m - 1M
 1NT     =  13-16 OP
 2NT    =   17-19  OP
 
 

  • 1 NT AÇIŞINA CEVAPLAR

1N         2C   zona kadar forsing
              2D   Davet elleri
              2H   5Kör 0-13 OP 
              2S  5Pik 0-13 OP 
              2N    3C'e transfer, tek renkli herhangi el blokatif
                          veya  kuvvetli herhangi bir tek renkli o renkten keykart  sormak  için 
              3C   İki renkli minöre dayalı blokatif el.
              3D    5-5 major herhangi kuvvette ( major seç, açan 3major veya 4 major diyebilir, cevaçı sonra KK sorabilir)
              3H     Davet 6 kart
              3S     Davet 6 kart
              3N     oynamak için
              4C   İki renkli minöre dayalı blokatif el
              4D    5-5 major, zon seç
              4M    oynamak için

 
  • 1NT  -  2D   SEKANSI
1N         2D
  ?
2H          4'lü kör,  4lü pik olabilir, min el, 5'li kör kötü el olabilir
2S          4'lü pik, min el, 5'li pik kötü el olabilir.
2N          4 kart major yok, min el
3C         max el ,4 kart major var 
3D          max el, 4 kart major yok,( 5-3 major fiti için )
3H          5 kör 
3S          5Pik 
3N          3N oynamak isteyen el
 
 

 
  • 1NT -2MAJOR SEKANSI

1N       2Major
  ?    
4 kart min ile 3Major
4 kart max ile 2NT
3 kart max ile herhangi RENK
3 kart min ile pas.
2 kart ile pas
 
 
1NT-2major sekansında rakip konuşursa:
 
1N    P       2H         2S    
2NT  =   4 kart fit max                                                          
3H      =  4 kart fit min                                                
Yeni renk =  3 kart tutuş, iyi 4'lü veya 5li renk                                          
Kontr= 3 kart tutuş, max ( defansif el)    
Yer darlığı olursa ;   1NT   2 H    3D   ?        ( kontr  = 3 kart, 3H= 4 kart) gösterir.                          
Rakip renkle araya girdiğinde Lebensohl geçerlidir. 4Majorler oynamak için.

 1N    P       2H        Kontr
Sürkontr = 3 kart tutuş ,defansif  el, max  
2NT= 4 kart max
3H = 4 kart fit  min
Yeni renk =  3 kart tutuş,  iyi dörtlü veya5'li renk
 

  • 1NT  2C SEKANSI

1N – 2C
 ?
2D      -  4+  H
2H      -  4+  Pik
2S      -  44 - 54 minör elleri
2N      -  5+ C
3C      -  5+D
3D      -  3 4 3 3
3H      -  4 3 3 3
3S     -  3 3 3 4
3N      -  3 3 4 3
1NT  -   kuvvetli eller (zon-şilem)  2C ile soruştumaya geçilir. Gelen yanıta bir üst step(röle)
soruşturma devam eder. Genelde Açan tranfer konuşmaları yapar.
Son 4 step yine transferli, 4333 elleri anlatmak için kullanılır.
Yalnızca 2S yanıtı transfer değildir ve minörleri gösterir. 
   
Açanın majoru var
1NT-2C
2D
1NT-2C
2H
Sekansları enaz 4 kart major içeren 4432, 5332 veya 4Major-5Minör-22  eller olabilir.  
5Major-4minör-2-2 eller  ile Nt açmıyoruz.
 
1N – 2C
2D- 2H  
2S       4 pik
2N       4+ C
3C      4+ Karo
3D      5 kör (büyük kısa)
3H      5 kör (orta kısa)
3S      5 kör küçük kısa 
1N    2C
2H   2S
2N    4+ trefl
3C   4+ karo
3D  5233
3H  5323
3S  5332
 
1N -  2C
2D  - 2H
2S  - 2N
3C     Büyük kısa 4 4 2 3
3D     Küçük kısa 4 4 3 2
1N – 2C
2D – 2H
2N – 3C
3D -   2 4 2 5
3H -   2 4 3 4 Büyük kısa
3S -   3 4 2 4 Küçük kısa 
1N – 2C
2D – 2H
3C – 3D
3H -   2 4 5 2
3S -   2 4 4 3 Büyük kısa
3N -      3 4 4 2 Küçük kısa
 
1N   2 C    
1N – 2C
2S - 2N
3C          5D-4C-2-2
3D          5H-4D-2-2
3H          2 3 4 4    büyük kısa
3S          3 2 4 4    küçük kısa

1N – 2C
2N – 3C
3D       2 3 3 5
3H       3 2 3 5
3S       3 3 2 5
3N       2 2 3 6
cevapçının 4C'i  trefl üzerinden KK as sorusu

1N – 2C
3C – 3D
3H       2 3 5 3
3S       3 2 5 3
3N        3 3 5 2
4C       2 2 6 3
cevapçının 4C'su karo üzerinden KK as sorusu
Nt açan minörlerle ilgili konuşma yaptığında cevapçı 5'li majoru olan ellerle majorunu okur, soruşturmaya devam etmez.
 
  CEVAPÇININ İLERİ KONUŞMALARI:
  • Cevapçının 2 seviyesinde veya sıçramadan 3 seviyesinde veya yeni renkten veya ortağın renginden sıçrıyarak 3 seviyesinde röleden çıkması doğal konuşmadır.
  • Cevapçının zon konuşmaları (3NT, 4Major, 5Minör) herzaman oynamak içindir.
  • Sıçramalı veya sıçramasız  4C ve 4Karo herzaman O RENKTEN KK sorusudur.(Major şilemlerinde ya 4Nt ile as sorulur, veya 4C ve 4Karo İLE YALANCI KKYAPILIR.
 
1N                   2C
3D ( 3433 )     3H  körler
                       3S  pikler
                       4C   trefler KK
                       4D  karolar KK
1N       2C
3S  (3334) 
                      4CTrefl üzerinden
                      4D Karo üzerinden
                       4M oynamak için 
 
1N    2C
2D    2H
3C    4D    Karo üzerinden kk
1N              2C
2D              2H
3C            3D
3S ( 2443)  4C     Trefl üzerinden kk
                     4D     Karo üzerinden kk
 
1N    2C
2D   2H
3D   3H koz kör,  açan cue-bid eder veya kötü elle 4H der.
         3S  koz pik, açan cue-bid eder veya kötü elle 4H der.
        


 
  • 1N  -     2N   sekansı
3C      Pas    trefler blokatif
                        3D    karolar blokatif 
                        3H    "
                        3S  "
                       4C  Trefl üzerinden KK
                       4D   Karo üzerinden KK
                       4H   Kör üzerinden KK
                       4S   Pik üzerinden KK

 Rakip 1NT 'ya kontr  atarsa; ( Twisted Swine kaçışı )
1NT-(Dbl)-? 
     Pas =  Açan Sürkontr demek zorunda, sonra
               2C = C + D 
               2 DD+ S
               Pass = Oynamak için
    Açan ,  sağ rakip konuşursa Dbl = 4 +D , karodan yarışmak için...
 
 
     Rdbl =   2C'e transfer , tek renkli el gösterir
         sonra
               Pass = Trefler
               2D, 2H = doğal tek renkli
               2 S = zayıf pikler doğal
               3any = strong, forcing, natural 1-suiter 
     2C =  trefl ve bir major
        cevaplar;
               2D = doğal
               2 H= pas geç veya düzelt
               Kontr gelirse pas oynamak içindir
     2DDH
     2HH + S
     2S = 6 kart pik iyice el , açan yükseltebilir
     2NT = İki renkli çok dağılımsal el 
     3renk = Blokatif
 1NT  Kontr  Pas ( kuvvetli) .........rakipler renk konuştu
2C, 2D, 2H dahil cevapçının attığı kontrlar negatif, 2S ve üzerinde ceza 
** Zayıf Sanzatu kaçışı  şu iki durumda da uygulanır
        1. Kuvvetli Sanzatu sekansında biz zonda rakip zonsuz iken  1NT - Dbl - ?
        2. Rakip oyun açıp biz 1NT ile araya girince  1renk - 1NT - Dbl - ?
 
1NT balance pozisyonunda kontrlanırsa   ( 1NT   P    P   Dbl ) 
      açan ;
      - 5+  rengini okur, diğer durumlarda pas geçer
      cevapçıya giderse;
        1.   Sürkontr  = scrambling ( 4 kart fit bulmak üzere kaçış)
        2.   2 renk 5+ renk  oynamak için
 
Rakip renkle araya girerse( 2S'e kadar) :kontrlar negatif 
2S ve üzeri ceza
transfer ve texas kullanılmaz. Lebensohl var.
 örn  1N   P   P    2H                    1N   2H  Kontr = negatif
        P     P   Kontr= negatif
   1Nt   P   P  2S
    P     P   Kontr =ceza
1NT – 2C  sekansına  mühahale  gelirse;
Kontr;
 1NT    P       2C    Dbl
 ?
Soruşturma biter
Pas   = aşağıdaki konuşmalar yapılamıyorsa
Rdbl;  Sürkontrlu 2trefl oynama isteği
Yeni renk ; doğal
3       Trefl  kısa
 
Renk;
1NT    P       2C    2x
 ?
Soruşturma biter
Dbl; Ceza
Pas; söylenecek birşey yok
Nt; Doğal
renk; Doğal
 1NT     P      2C      P
  x        Dbl      ?
Soruşturma biter.
Rdbl     Oynamak için
Pas       forsing,  stoper sorar, açan durdurucu ile Nt  veya  redbl ( oynamaya meyil var ) yanıtı verir  
  
  
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam7
Toplam Ziyaret91427
Hava Durumu
Anlık
Yarın
17° 8°
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar3.85193.8674
Euro4.52334.5414